zamknij

Wiadomości

Gdzie i kiedy powrócą tramwaje? Gdzie mogą pojawić się nowe tory? Są Ciekawe propozycje

Z niektórych ulic naszego miasta zniknęły tramwaje. Jedne w zupełnie niedawno, na czas ulicznych remontów, z innych już całkiem dawno, w ramach redukcji niepotrzebnych linii. Są także miejsca, gdzie mogą powstać linie tramwajowe nigdy wcześniej tam nie widziane. Przyjrzyjmy się zatem planom i pomysłom miasta w tej kwestii.

Zacznijmy od tego co w czasie najbliżej.

Reklama

Na skrzyżowaniu ulic Kilińskiego i Dąbrowskiego powoli dobiega końca remont, który dotychczas blokował linie tramwajowe na obu ulicach. Władze miasta planują zakończyć remont skrzyżowania w sierpniu co oznacza, że tym samym zostanie przywrócony ruch na ulicy Kilińskiego (na odcinku od Przybyszewskiego do Śląskiej). Uruchomienie tramwajów na ulicy Dąbrowskiego to znacznie dalsza perspektywa, ulica bowiem wymaga dokończenia remontu i stąd przywrócenie linii zaplanowano na drugą połową 2019 roku. Dwukilometrowy odcinek od ulicy Rzgowskiej do Podgórnej na całej długości będzie miał torowisko odseparowane od pasa ruchu samochodowego.

Czytaj: Remont na skrzyżowaniu Dąbrowskiego i Kilińskiego. Wiemy kiedy zostanie przywrócony ruch tramwajowy i samochodowy [ZDJĘCIA]

Władze miasta biorą także pod uwagę kilka innych odcinków ulic, na których można ewentualnie przywrócić lub stworzyć od nowa ruch tramwajowy. Jedną z konkretnych propozycji jest odcinek ulicy Wróblewskiego między Politechniki i Wólczańską i dalej Czerwoną do Piotrkowskiej. Na tej trasie tramwaje mogły jeździć do 2008, kiedy to zlikwidowano torowisko na ul. Wróblewskiego. Planowana przebudowa całego odcinka jezdni zakłada pozostawienie niezależnego pasa dla torowiska, choć sama linia tramwajowa nie jest teraz priorytetem. Najpierw władze miasta chcą przeprowadzić remont skrzyżowania (Czerwona-Wólczańska-Wróblewskiego) i samej jezdni. 

Bardzo poważnie rozważa się także przedłużenie ewentualnej linii wzdłuż ulicy Wróblewskiego do ulicy Proletariackiej. Rozwojowy charakter tego terenu na pewno uzasadnia takie projekty, powstaje jednak  pytanie, gdzie w okolicach ulicy Proletariackiej tory miałyby się kończyć lub łączyć z innymi? Ponieważ jednak przedstawiciele władz miejskich traktują ten projekt mocno hipotetycznie, pozostawmy pytanie na razie bez odpowiedzi.

Odcinek ujęty w ankiecie to dalsze perspektywy i temat do dyskusji, jak powinien rozwiać się układ tras w przyszłości – komentuje bowiem Tomasz Andrzejewski. – Zważywszy na ośrodek akademicki [przy ul. Wróblewskiego znajduje się jedno z wejść do kampusu Politechniki Łódzkiej] i zauważalny potencjał tych miejsc związany z budową nowych osiedli i przyszłościowym zagospodarowaniem terenu [leżącej na skrzyżowaniu Wróblewskiego z al. Politechniki] elektrociepłowni [budowa byłaby możliwa] – podsumowuje.

Czytaj: Co powstanie na terenach dawnej EC2?

Kolejną ciekawą propozycją jest budowa torowiska na ulicy Tymienieckiego od Piotrkowskiej do Kilińskiego. W planach tych widać wyraźnie tendencje do rozbudowy komunikacji tramwajowej w szerokim centrum miasta. Są to jednak plany dość mgliste i na pewno w przyszłości będą jeszcze wielokrotnie dyskutowane. Aby poznać kolejne lokalizacje planowanej rozbudowy torowisk odsyłamy do artykułu zamieszczonego poniżej.

Czytaj: Nowe tory, wyremontowane torowiska i 30 nowych tramwajów. Rusza kolejny etap projektu "Tramwaj dla Łodzi"

Oceń publikację: + 1 + 13 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tulodz.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert TuŁódź

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera www.tulodz.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Łódź, jako miasto turystyczne, jest:






Oddanych głosów: 54